Monday, July 27, 2009

Al-Fatihah Yasmin Ahmad

Salam
The rhythm today playing a gloomy number, very slow and the weather here in Sepang gloomy. Allah is great maybe to compliments surrouding incidents. Al Fatihah to Yasmin Ahmad.

Wa sangat suka karya pengarah jujur Yasmin Ahmad. Wa ikuti semua perkembangan arwah, bermula dari Sepet, Gubra, Muaalaf and of course wa takkan ketinggalan menyaksikan Talentime. Wa juga sangat suka kesemua iklan sentuhan beliau. Mungkin karya beliau sedikit lari dari landasan kebiasaan tapi apa yang tersurat di layar hasil sentuhan Yasmin itulah kenyataan yang sedang kita lalui, suka atau tidak that's fact. Keujujuran seperti inilah yang tak banyak orang mahu lakukan apa lagi anak seni Malaysia. Untuk wa hanya ada dua pengarah yang jujur Yasmin and Mamat Khalid. Wa ingat lagi zaman kegilaan Mawi kritikan beliau juga sangat jujur. Komennnya tentang persembahan Mawi - Persembahan awak sangat jujur, short and precise.

Makanya after this tidak mungkin lagi kita menonton cerita berjiwa Malaysia. Tidak mungkin lagi kita tatapi karya kreatif untuk iklan raya Petronas yang hebat dan meninggalkan kesan. Makin banyaklah kita disogokkan dengan cerita gila glamer dan iklan stereotype. Hmmm apa nak buat. Telan sajalah tapi mungkin ada satu dua lagi warga kreatif yang mahu melihat dan belajar dari kehilangan ini. Wa tak tahu.

Al Fatihah Yasmin Ahmad. Amin..

5 comments:

  1. Al Fatihah buat Yasmin. She is great!!

    ReplyDelete
  2. Hello G: The 2nd comment is not my comment. What the *tut* this person is up to huh.

    ReplyDelete
  3. Anna,

    No worries I know well ur lingo. Lim him/her do what's he/she think best...Ignore and we b happy...

    ReplyDelete
  4. wa tak pernah nengok filem dia, tp wa teruja nak tgk Talentime... Jac Victor's acting nampak real... Adibah pon best...

    sedih bila dah tak de lagi iklan2 best Petronas sentuhan arwah...

    ReplyDelete
  5. Salam Ramadhan.
    Dear Gee, rezeki awak bukan ditangan SAMSENG JALANAN walaupun meka duduk dalam ofis yang berhawa dingin. Minda seakan2 kacang hijau!

    ReplyDelete