Wednesday, November 18, 2009

Lambaian Haji Dan Manusia Berubah

Salam,

The rhythm today is gloomy sesuai dengan cuaca yang juga gloomy. Wa harus tarik nafas lega kerananya wa masih bernafas dan kerananya wa masih mampu berdiri gigih dengan segala macam dugaan. Syukran.

Semalam yang panjang bagi wa dan semalam yang mengkagetkan. After so many years ada suara yang tiba-tiba mohon maaf, setelah lebih 15 tahun ada getar dan sedar kerna tanpa maaf pemergian ke tanah Mekah mungkin tiada erti. Itu kata orang itu dan wa percaya itu kata ikhlas dan penuh sedar setalah ego dicampak ke tepi.

Dan bagai ada satu kuasa yang membawa wa jadi sebegitu tenang untuk lupakan segala jerih perih, segala sengketa, segala sakit makanya wa leraikan keresahan dengan kemaafan. Tak banyak yang keluar dari mulut wa, banyak kata dan air mata yang tumpah darinya.

Seketika SMS wa kata muktamat. This is what my rhythm from my heart says "Salam its was ages since I 4give n 4get. Hv a safe journey. Take Care. Things happen 4reason . I redha ketentuan Illahi moga Haji yang berkat.

Itu secebis dari ribuan cerita manusia berubah kerna Lambaian Haji. Alhamdulillah

2 comments:

  1. Gee, alhamdulillah orang tu buang egonya jauh2 kerana Allah. Nak juga dia mohon maaf.. dan you pun redha memaafkannya.

    Tapi ada juga (dpn mata I) yang tak ambil peduli nak bermaaf2an.

    Have a nice day (bila you mula memblog, 'langau2' surely datang mengacau. U know what I mean?).

    ReplyDelete
  2. Salam Cik Som,
    TQ tulahkan kuasa Allah tetiba benci jadi redha. Amin..Yang depan mata u tu sabo jelah ye CS lu kan werld ahakkksss

    About langau I don't give a damn suka dialah..

    ReplyDelete